BloombergHT’den Hande Berktan’ın haberine göre, İspanyol rekabet kurumu (CNMC), Booking.com’un son beş yılda pazardaki hakim konumunu kötüye kullandığını tespit etti. CNMC, İspanyol Otel Yöneticileri Birliği ve Madrid Bölgesel Oteller Birliğinin şikayetleri üzerine Ekim 2022'de Booking.com hakkında bir soruşturma başlattı. Soruşturma, Booking.com'un otellere adil olmayan şartlar ve koşullar getirdiğini doğruladı ve bu durumun rakip seyahat acentelerinin rekabetini zorlaştırdığını ortaya koydu.

Çorum'un damak çatlatan lezzetleri YÖREX fuarında dünyaya tanıtacak Çorum'un damak çatlatan lezzetleri YÖREX fuarında dünyaya tanıtacak

Booking.com’un Pazar Hâkimiyeti ve Adil Olmayan Koşullar
Booking.com, İspanya’da otellere dönük online rezervasyonların yüzde 70-90’ını kontrol ediyor. CNMC, Booking.com'un platformu kullanan otellere, kendi web sitelerinde odalarını Booking.com'da teklif edilen fiyattan daha düşük bir fiyatla sunmalarını engelleyen adil olmayan bir fiyat hükmü uyguladığını tespit etti. Ayrıca, Booking.com'un platformun otel fiyatlarını tek taraflı olarak düşürme hakkını saklı tuttuğu sonucuna varıldı.

Yüksek Komisyon ve Sıralama Sistemi
Araştırma bulguları, otellerin daha yüksek komisyon ücretleri ödemeleri veya bazı odalarını indirimli olarak sunmaları karşılığında platformun varsayılan sıralamasındaki konumlarını iyileştirmelerine olanak tanıyan bir dizi abonelik ürünü aracılığıyla Booking.com'un otellere sağladığı değer konusunda şeffaflık eksikliğine dikkat çekiyor.

CNMC’nin Geçici Ceza Kararı
Şubat ayında Booking.com'a 486 milyon dolar tutarında geçici bir ceza hazırlayan CNMC, kararın önümüzdeki birkaç ay içerisinde netleşeceğini açıklamıştı. CNMC, Booking.com'un otellere ve diğer konaklama sağlayıcılara dayattığı koşulların rekabeti sınırladığı kararına vardı.